Studygram to instagramowy trend, który zdobywa popularność na całym świecie. Polega on na publikowaniu treści związanych z procesem nauki, sposobami zapamiętywania czy różnymi technikami robienia notatek. Sprawdź, jak prowadzić studygram i dlaczego warto dołączyć do społeczności studygramerów.
Co to jest studygram?
Czym dokładnie jest studygram i dlaczego ten trend zdobył aż tak ogromną popularność na Instagramie? Pod hasztagiem #studygram wyświetla się ponad 10,8 milionów postów z całego świata! Określenie to powstało z połączenia dwóch słów – „Instagram” i „study”, czyli nauka. Nie da się ukryć, że studygramy są przede wszystkim domeną kobiet. Prowadzą je zarówno uczennice pierwszych klas liceów i techników, jak i maturzystki, czy studentki różnych kierunków.
Studygram – po co go prowadzić?
Ideą studygramów jest pokazywanie, w jaki sposób uczy się dana osoba. Codzienne publikowanie postów lub relacji, w których Instagramerki opisują swoje postępy w nauce, ma zmotywować innych do sięgnięcia po własne notatki. Społeczność studygramerów i obserwujących ich osób, wspiera się w trudniejszych momentach. Są oni również nastawieni na wspólne powtarzanie – szczególnie w czasach światowej pandemii koronawirusa, kiedy uczniowie i studenci zamknięci w domach, mieli ogromne problemy z samodzielnym zmotywowaniem się do nauki. Wtedy powstała idea wspólnego uczenia się na instagramowych live’ach, Zoomie lub Google Meets. Co ciekawe, do transmisji na żywo może dołączyć każdy – bez znaczenia, w jakim jest wieku lub co studiuje. Osoby uczestniczące w spotkaniu nie rozmawiają ze sobą, lecz pilnie powtarzają materiał, który mają do przyswojenia. Wcześniej ustalają oni również, jaką metodę koncentracji zastosują – najczęściej jest to technika Pomodoro.
Sprawdź również: Jak zmotywować się do nauki w czasach kwarantanny?
Jak prowadzić studygram?
Zastanawiasz się, jak prowadzić studygram? Przede wszystkim pamiętaj, że nie musisz mieć najnowszego modelu telefonu ani drogich przyborów piśmienniczych – liczy się pasja do nauki oraz systematyczność. Wystarczy, że publikowane przez Ciebie treści będą merytoryczne i przyjemne dla oka. Podziel się z użytkownikami swoimi sposobami na naukę, metodami przyswajania materiału, a także technikami notowania. Jeśli Twoje notatki są kolorowe, estetyczne i każdy w szkole lub na uczelni prosi Cię o możliwość zrobienia kserówek, prawdopodobnie doskonale sprawdzisz się w roli studygramera! Zerknij również na nasze porady, które ułatwią Ci prowadzenie konta:
- Dbaj o jakość zdjęć – niewyraźne zdjęcia z pewnością nie zachęcą nikogo do sięgnięcia po książki, dlatego staraj się, aby były one możliwie najlepszej jakości;
- Dbaj o merytorykę – pamiętaj, że Twój Instagram kręci się wokół tematu nauki, dlatego zwracaj szczególną uwagę na merytorykę treści;
- Bądź systematyczny – jeśli zdecydowałeś się na prowadzenie studygramu, musisz być systematyczny. Wrzucanie zdjęć raz na trzy miesiące mija się z celem, dlatego zaplanuj, ile postów tygodniowo jesteś w stanie napisać;
- Słuchaj swoich odbiorców – przygotowując treści na swój studygram, staraj się słuchać odbiorców, odpowiadać na zadawane przez nich pytania czy poruszać zagadnienia, których potrzebują.
Powodzenia!